torsdag 9 mars 2017

Den uppenbara förvandlingen vs förändringen innanför

Förändring eller förvandling är något stort, men det som omvärlden ser och bedömmer som den stora förvandlingen kanske inte är den viktigaste förändringen! Tål att tänkas på!

För att ta ett enkelt exempel tittar jag på mig själv. Den stora förvandlingen, synlig för omvärlden är min viktnedgång på 50kg, men de största förändringarna märks nog mest för mig själv och dom närmast.

1. Förut ville jag oftast veta hur onyttigt jag kunde äta och fortfarande hålla diet. Nu vill jag få i mig bra och nyttig mat så jag orkar vad jag behöver.

2. Förut tränade jag som ett nödvändigt ont, nu längtar jag efter träningen! 

3. Förut använde jag mina begränsningar som undanflykter, nu försöker jag se dom som möjlighet till kreativa lösningar. 

4. Förut släppte jag avundsjuka kommentarer om folk som var ute och sprang. Idag inspireras jag av andra som prioriterar sin friskvård! 

Summerat är det fantastiskt att kunna väga 50kg mindre, men den stora och förvandlande förändringen har skett på insidan. Så när ni ser en mäktig transformation, oavsett inom område, titta igen efter de verkliga förändringarna som resulterat i förvandlingen! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar