söndag 19 mars 2017

Veckans bästa tre

Idag känner jag verkligen för att egentligen kräka ur mig och på alla sätt inte vara peppig och glad, men så började jag jobba på detta inlägg och går genom veckan. Så nyttigt att lyfta blicken och titta över verkligheten med lite perspektiv!

Det första som slog mig denna veckan är total avsaknad av bra sömn, det har varit sjukstuga med minstingen och båda barnen har tagit rekord i att slåss om plats i vår säng, vilket resulterat i att ingen av oss vuxna sovit bra. Men så låter jag tanken vandra vidare, tänk att jag får vara mamma... att mina små skatter kommer till mig och min man för trygghet, att vi får vara deras superhjältar en kort tid i deras liv. Så omvandlas frustration, trötthet och allmän grinighet till en känsla av total ödmjukhet att vi får vara föräldrar och att bristen på sömn istället får väcka en tacksamhet över familjen. Så det första "bästa" denna veckan, är mina barn, här som superhjältar själva!



Det andra som får plats på listan är mina fina arbetskamrater! Älskar att jobba på Actic i Veberöd, det är fullt med peppande människor och livet blir lite lättare när det är roligt att gå till jobbet. Alla som jobbar bidrar till att det är en härlig atmosfär på plats och att vi tillsammans växer vidare mot nya mål. Naturligtvis är vår chef Sandra att skylla för mycket ;) men mest för allt gott som vi har på gång! Tack Sandra för att du tror på oss och vill bygga ihop med oss! (Hennes blogg: sandraj.se)


Senaste "bästa" i denna veckan får vara från igår! Eftersom jag var iväg varje helg i februari så blev det inte läge att fira vår sons femårsdag då utan vi slog ihop med en kompis och igår var dagen då vi skulle fira dessa två fantastiska pojkars femårsdagar. Hela dagisgruppen kom och var med förutom några undantag som fått förhinder och grabbarna strålade av att få leka med vännerna. Vi valde i år att ha ett utomhuskalas vilket bjöd på mycket rörelse, glädje och god mat trots växlande väder. Det regnade när vi började, blev lite sol, sen en drös med hagel innan solen kom fram igen lagom till avslutningen, men barnen var inte så påverkade av vädret utan körde glatt på. Jag är så glad över att få följa med dessa föräldrar och barn upp genom åren, för våra -12or lär ju hänga samman ett tag framöver. Lyx att få trivas med barnens vänners vuxna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar