fredag 19 maj 2017

Falska rykten och nattsvarta besked

Man ska verkligen inte tro på allt man hör. Har precis haft ett midnattssamtal med min kirurg.

Hennes rekommendation är att inte dra mätaren före shuntoperationen eftersom dom dels är osäkra på om jag kan hantera smärtnivåerna det innebär med huvudvärken. Dels är dom osäkra på operationsdag måndag för insättning av ny shunt eftersom magen måste bli bättre innan dom kan sätta ner bukkatetern från shunten. 

Om smärtan blir för hög utan shunt är det en akutoperation som är läge och det tycker dom är onödigt att riskera på söndag under mer ostabila förhållanden som ett resultat av att jag tjurar iväg på ett bröllop. 

Fäller lite tårar här, fattar att dom har rätt men det suger. 

Kirurgens kommentar var: Jag är inte helt säker på att du kan känna dina egna begränsningar utan tyvärr kör på lite för fort.

Inser det jobbiga när hon känner mig så väl att jag inte kan fejka att vara ok. Så inatt begraver jag dom sista förhoppningarna om att vara med på lördag. Men vet att dagen kommer bli perfekt för brudparet ändå och önskar dom den bästa festen som går att få!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar