torsdag 18 maj 2017

Rykten

Ikväll går det rykten mellan sjuksköterskorna att min tryckmätare ska dras imorgon. Både skönt och nervöst! Jag vet att jag kommer ha bedrövligt ont när den är drsgen eftersom huvudet inte kan göra av med vätskan som trycker på, men fördelen är att hjärnan får vila från främmande föremål innan dom placerar in en ny shunt på måndag morgon.

En annan bonus är att om jag inte har tryckmätaren i huvudet så är jag mobil och får lämna avdelningen. Det i sin tur innebär att om jag är smärtfri och kan röra mig och har orken så ökar chansen för permission så att jag kan vara med på bröllop på lördag! Hoppet har växlat mellan troligt och omöjligt så vågar ff inte hoppas helt, men är hoppfull! 

Ikväll har jag dessutom haft besök av Linnéa som hade med sig ost och bubbel (alkoholfritt) för att vi skulle fira att vi båda fyllt år nu i maj! Grattis till oss!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar